yellow, black, green, and orange digital wallpaper

ISO 26000

ISO 26000'in Amaçları

  1. Sosyal Sorumluluk Bilinci Oluşturmak: Kuruluşların sosyal ve çevresel sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olmak.

  2. Sürdürülebilir Kalkınmayı Desteklemek: Ekonomik, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik hedeflerini teşvik etmek.

  3. Paydaş Katılımını Güçlendirmek: Kuruluşların paydaşlarıyla etkili iletişim kurmasını sağlamak.

  4. İş Etiği Standartlarını Yükseltmek: Şeffaflık, adillik ve etik değerlere dayalı bir yönetim anlayışını benimsetmek.

  5. Sosyal Etkiyi İyileştirmek: Toplum üzerinde olumlu bir etki yaratmak.

ISO 26000'in Temel İlkeleri

  1. Hesap Verebilirlik

    • Kuruluşlar, faaliyetlerinden kaynaklanan etkiler için hesap verebilir olmalıdır.

  2. Şeffaflık

    • Faaliyetler, kararlar ve bu kararların etkileri hakkında açık bilgi sağlanmalıdır.

  3. Etik Davranış

    • Dürüst, adil ve bütünlük çerçevesinde hareket edilmelidir.

  4. Paydaşların Katılımı

    • Etkilenen veya etkileyen tüm paydaşlarla iş birliği yapılmalıdır.

  5. Yasalara Uyumluluk

    • Ulusal ve uluslararası yasalara tam uyum sağlanmalıdır.

  6. Uluslararası Normlara Saygı

    • İnsan hakları ve uluslararası sosyal sorumluluk normlarına uygun hareket edilmelidir.

  7. İnsan Haklarına Saygı

    • Tüm insan haklarına saygı gösterilmeli ve bu haklar korunmalıdır.

ISO 26000, Sosyal Sorumluluk Rehberi olarak tanımlanan uluslararası bir standarttır. Bu standart, kuruluşların sosyal sorumluluklarını tanımlamalarına, anlamalarına ve uygulamalarına yardımcı olmak amacıyla rehberlik sağlar. ISO 26000, bir yönetim sistemi standardı değil, tavsiyeler ve rehberlik sunan bir dokümandır. Sertifikasyon gerektirmez ve tamamen gönüllü olarak uygulanır.

ISO Belgesi ihtiyacınızı karşılamak ve verimliliğinizi arttırmak için iletişime geçin.

Ekonomik ve size uygun etkili çözümler üretiyoruz.